رموز مدیریت موفق

رموز مدیریت موفق

اطلاع رسانی و آموزش در زمینه های مدیریت
رموز مدیریت موفق

رموز مدیریت موفق

اطلاع رسانی و آموزش در زمینه های مدیریت

لیاقت و شجاعت

 

ü  کسی که شهامت لازم برای پای بندی و مقید بودن به هدف خود را دارد و هر سختی ای را برای رسیدن به آن تحمل می کند و پشتکار لازم برای تحمل هر نوع ناملایمی را دارد . می تواند تمام افکار خود را عملی کند و در حقیقت تفاوت زیادی بین فکر و عمل او وجود ندارد ، به دست گرفتن رهبری یک گروه یا شرکت برای این شخص ، یکی از ساده ترین کارهای دنیاست .

 

ü  اگر در ذهن خود ، گمان می کنید که شجاع نیستید ، برای خود وقتی در نظر بگیرید و این تعریف ضعیف کننده ، بازدارنده و محدودکننده را هر چه سریع تر از ذهن خود پاک کنید ، اولین کار لازم تلفیق است . مانند یک هنرپیشه نقشی را ایفا کنید که در تصورات خود دوست دارید باشید ، با شهامت و شجاعت زیاد .

 

ü    شجاعت پایه ی هرم صفات انسانی است ، زیرا این صفت تکیه گاه صفت های دیگر است .

 

ü    تعداد افرادی که جسارت و شهامت آن را داشته باشند که برای تغییر شرایط خود قدم بردارند ، کم است ، خیلی کم

 

ü  یکی از اصلی ترین موانع صفت شجاعت ، غرور است ، غرور برای شجاعت یک چاقوی دو لبه است . گاهی اوقات غرور موجب می شود فرد تاب و تحمل شکست خود را نداشته باشد و به این ترتیب از هر نوع ریسک پرهیز می کنند . زمانی که غرور تبدیل به شخصیت می شود ، فرد برای حفظ و ارتقای شخصیت خود ، دست به ریسک های لازم جهت پیشرفت خود می زد و عاقلانه و در موارد نیاز مخاطره می کند . هر کجا که پیشرفتی چشمگیر را در شرکت یا سازمانی می بینیم ، می توانیم مطمئن باشیم که رهبر آن سازمان از شجاعت بسیار بهره مند است ، زیرا چنین پیشرفتی مستلزم گرفتن تصمیم های شجاعانه است . در بسیاری از موارد رهبران کارآمد هیچ نوع وجه مشترکی با همدیگر ندارند ، اما یک صفت هست که در همه ی آنها وجود دارد : آنها از خطر کردن نمی ترسند و همگی شجاعند . شجاعت یعنی بهتر انجام دادن کارها ، نه سرهم کردن و ماست مالی کردن آنها !

 

ü  شجاعت به معنای احتیاط نکردن نیست . شجاعت یعنی انجام کاری که از آن می ترسیم . یعنی بیرون آمدن از فضای گنگ و رفتن به سوی قلمروهای جدید .

 

ü  رهبران بزرگ می دانند که با مردم چه طور برخورد کنند ، چه طور صحبت کنند و چه طور با آنها تا کنند و قدرت این را دارند که افراد را با یکدیگر سازگار کنند تا با همدلی بیشتر با یکدیگر کار کنند . در عین حال اگر لازم باشد ، موضع قاطع خود را نیز ، با تمامی مخالفت ها ابراز می کنند . رهبری که شجاع باشد ، موجب می شود پیروانش نسبت به فرامین او متعهد و غیرتمند شوند و اشخاص را وامی داردند تا عمل درست را انجام دهند . ترس دست و پای هر رهبری را می بندد و او را دیر یا زود از رهبری خلع خواهد کرد .

 

ü    از این که زندگی تان تمام شود ، نترسید . از این بترسید که زندگی را هیچ گاه آغاز نکرده باشید .

 

ü  ترس مانع انجام کارهای بزرگ است و بزرگ ترین فایده ی شجاعت و شهامت این است که درهای پیشرفت و افق های جدید را به روی شما می گشاید . شجاعت آینده ی بهتری برای شما می سازد . ترس و تردید را از خود دور کنید و از موقعیت های نادر زندگی استفاده کنید و با شهامت به سمت آینده حرکت کنید . هر بار که در برابر ترس مقاومت کنید ، شهامت و اعتماد به نفس تان تقویت می شود .

 

ü  برای تقویت شهامت خود باید کمی خطر کنید ، لازم نیست دست به کارهای محیرالعقول بزنید ، کارهایی که به شما اعتماد به نفس و شجاعت می بخشند ، ساده تر از این هستند که گمان می کنید .

 

ü  در برابر جمع سخن بگویید ، با چیزهایی که شما را می ترساند مقابله کنید ، مثلاً از تاریکی می ترسید ، چند ساعتی را در یک اتاق تاریک بگذرانید ، از بلندی می ترسید ، به استخر بروید و هر بار یک گام به سمت قسمت عمیق نزدیک تر شوید و ...

 

ü  ممکن است در زندگی خود تاکنون گامی بلند برنداشته باشید ، با مشورت همسر و چند فرد با تجربه کاری را که تاکنون دلتان می خواسته اما از درگیر شدن با آن هراس داشته اید را سبک و سنگین کنید و در صورت معقول بودن ، با تمام قوا دست بکار شوید .

 

ü  انسان های با کفایت و لیاقت برای تلاش حد و مرزی نمی شناسند . هر قله ای را که فتح کنند ، اولین چیزی که به ذهن شان خطور می کند این است : قله ی بلندتر بعدی کجاست ؟

 

ü    همه ی انسانهای بالیاقت ، پیوسته در جستجوی راه هایی هستند که رشد کنند و به شخصیت خود ادامه دهند .

 

ü  کسانی که چگونگی کار را میدانند بیکار نمی مانند اما کسانی که چرایی کار را می دانند ، قطعا ً رهبر همان کار می شوند .

 

ü  کار خوب و با کیفیت ، تصادفی نیست ، اراده ی مصمم تلاش صادقانه و اجرای ماهرانه است که کار خوب را ثمر می دهد . اشخاصی که پیگیر هستند و برای رسیدن به هدف خود سماجت از خود نشان می دهند ، می توانند از به بار نشستن زحمات خود مطمئن باشند

 

ü  زمانی که میکل آنژ پرسیدند : (( چرا با وجود این که کسی تو را در این گوشه ی تاریک کلیسا نمی بیند با این همه دقت و پشتکار کار می کنی ؟ )) جواب داد : (( خدا که خواهد دید )) .

 

ü  (( ولش کنید ، ببینیم چه پیش می آِد )) عبارتی است که کم تر رهبری از آن استفاده می کند . آنها هر روز باید کار مربوط به آن را تمام کنند .

 

ü  یادتان باشد ، شخصیت ما ، به معیارهایی بستگی دارد که در ذهن مان جا داده ایم . صادقانه بگویید ، آخرین باری که کاری را با تمام وجود خویش انجام دادید و کسی جز خود شما از آن خبر نداشت ، کی بود ؟

 

ü  رهبران خودب و با لیاقت فقط به عملکرد عالی خود اکتفا نمی کنند ، بلکه به همکاران و کارمندان خود نیز انگیزه می دهند . تکیه کردن به مهارت های خود کافی نیست ، رهبران کارآمد مهارت ، کفایت ، لیاقت و شجاعت را با هم در می آمیزند تا سازمان خود را به بالاترین سطح ترقی و تعالی برسانند .

 

ü    وقتی که پای انجام کار به میان می آید ، شما جزو کدام دسته از افراد زیر قرار می گیرید ؟

 

Ø      کسانی که می دانند چه کار بکنند .

Ø      کسانی که خود ، کار را خلق می کنند .

Ø      کسانی که میتوانند کاری خلق کنند که کارساز باشد .

 

ü  شما جزو کدام دسته هستید ؟ اهل اجرای کار هستید ؟ اهل خلق کار جدید هستید ؟ مرد عبور از بحران و مشکلات هستید ؟ متفکرید و کارسازی می کنید ؟

 

ü  هیچ کس بدون هدف مشخص قادر به پیشرفت نیست . به اندازه ی کافی تحقیق و تفحص کنید تا برای بهبود مهارت های خود راه های مناسبی پیدا کنید و آن وقت در صورت لزوم برای گذر از این راه ها وقت و پول صرف کنید . اگر تاکنون با تمام وجود وقت خود را صرف کار خود نکرده اید ، اکنون دل به کار بدهید . از همین الان شروع کنید . بگردید ببینید چرا تا به حال کار خود را دوست نداشته اید ؟ آیا امیدی به پیشرفت نیست ؟ درآمدتان کافی نیست ؟ آیا ... ریشه ی مشکل را پیدا کنید و در صدد حل آن باشید .

 

ü  عملکرد خود را مرور کنید ، اگر عالی نیست ، عملکردتان را می توانید بی نتیجه فرض کنید . کار خوب از شما انتظار نمی رود . عملکرد شما باید عالی باشد . اگر کارها را سمبل می کنید ، هیچ وقت پیشرفت نخواهید کرد . از همین امروز از سمبل کاری دست بردارید .

 

ü  مرزهای اخلاقی خود را سعی کنید بشناسید و آنها را تعالی ببخشید . بی هدف و بی حوصله در جا نزنید و آب در هاون نکوبید ، کار خود را عالی ، با لیاقت و با شهامت به اتمام برسانید .

 

نظرات 36 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ق.ظ http://dastneveshteha.blogsky.com

بازم میام میخونم ... ممنون که مطالب خوب میذاری رو وبت

بهمن چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:31 ق.ظ http://www.classro.blogsky.com

سلام همکار عزیز
مسائل مورد علاقه بسیاری را مطرح می کنید. مطالب سایت شما ممکن است با مطالب سایت من همسو باشد. جهت موفقیت در این راستا از سایت بنده نیز دیدن کنید. و در صورت تمایل با هم تبادل لینک کنیم . با تشکر

بهمن سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:28 ق.ظ http://www.classro.blogsky.com

سلام هکار عزیز
از اینکه به سایت بنده سر زدید متشکرم .لینک شما را در سایتم قرار دادم. با تشکر

یه دوست یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:32 ق.ظ http://shpk.blogfa.com/

سلام

emma سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:57 ب.ظ

مطالبت جالب بود،اگه مقاله ای راجع به یک مدیر موفق داری برام بفرست.

مشاور مدیریت جمعه 29 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:38 ق.ظ http://sadeghfar.blogsky.com/

از آشنایی با شما خوشحال شدم.

؛ دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:07 ق.ظ http://farayand.blogfa.com

سری زدم .......

سمیعی شنبه 9 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:27 ب.ظ http://http://www.banoavari.blogfa.com/

وبلاگ تان عالی است .سری هم به ما بزنید متشکر

حسن میرزائی چهارشنبه 7 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:20 ق.ظ http://mirzaei5.blogfa.com

وبلاگ خوبی دارید لینک دادم موفق باشید

شرکت نرم افزاری Big Robo سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 ب.ظ http://blog.bigrobo.com/

دوست عزیز سلام

به علت علاقه اکثر وبلاگ نویسان تخصصی ، به راه اندازی وبلاگی با نام اختصاصی خود و بدون اجبار در داشتن نام دامنه هایی مانند blogfa , persianblog و غیره ، همچنین داشتن ایمیل با پسوند سایت اختصاصی خود، شرکت Big Robo سرویس جدید" سایت در قالب وبلاگ " را ارائه نموده است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید:
http://blog.bigrobo.com
و یا با شماره تلفن 77510844 (021 ) تماس بگیرید.

هدی پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:14 ب.ظ http://WWW.hoda210.blogsky .com

سلام دوست عزیز
چه قدر دور به دور به روز می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبلاگت عالیه البته برای من چون الان واقعا بهش نیاز دارم.

معرفت یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 ق.ظ http://bettermanager.persianblog.ir

سلام وبلاگ جالبی دارید بخصوص در ارتباط با رموز موفقیت.با تشکر

سردبیر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:17 ب.ظ http://www.ABvAB.com

تا حالا فکرشو کردی؟!!!
مجله الکترونیکی موفقیت منتشر شد ..
عضو شوید و همه شمار ها را رایگان دانلود کنید ..
به دیگران هم بگویید ...

محمد جاریانی سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:45 ب.ظ

خیلی خوب بود .

دکتر اسماعیلیان جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ب.ظ http://www.vorodi78.blogfa.com

با سلام
من در مورد مطلبی که در وب سایتم قصد پرداختن به اون رو داشتم اطلاعاتی در مورد مدیریت جمع آوری می کردم تا اینکه به وبلاگ شما برخوردم. امیدوارم موفق باشید . مطالب بسیار مفیدی بیان کردید و کاش آن را ادامه میدادید .
آخرین مطلبی که من از شما خوندم خرداد ۸۵ بود. در صورت امکان دوباره وبلاگتون رو فعال کنید.

ضمنا اگه اجازه بدهید از برخی مطالب وبلاگ شما با ذکر منبه استفاده کنم . با تشکر

شناخت باطنی چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:13 ب.ظ http://www.shenakhtbateni.blogfa.com/

سلام من هم می خواهم کلیدموفقیتی دیگر را به شما دوست عزیز معرفی کنم.

به من سر بزن خودت متوجه می شوی

سوشیانت چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:21 ق.ظ http://sosh.blogfa.com

سلام.مطلبتون خوبه.اما قالب وبلاگتون خوب نیس.مخصوصا این که بایدبرای دیدن صفحه کامل ازماوس کمک بگیری و اینور واونور بری خوب نیس.ازماگفتن.موفق باشی.یاحق

رحیم نظری پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ http://marketingmasters.blogfa.com

جناب آقای محمد حسین مسلمان
سلام،
امروز از طریق گوگل با وبلاگ عالی شما آشنا شدم. کار من بازاریابی است ولی به تازگی ایبوکی در مورد مدیران موفق نوشته و منتشر کرده‌ام. اگر مایل باشید می‌توانم نسخه‌ای از آن را برای وبلاگ شما آماده کنم و لینک دانلودش را در اختیارتان قرار دهم تا به خوانندگان وبلاگ خود هدیه بدهید. لازم به ذکر است که نسخه مخصوص ایبوک شما در نام فایل آدرس وبلاگ شما را داشته و در صفحه آخر نیز لینک وبلاگ شما را خواهد داشت. در صورت تمایل هر طوری که راحتید با من تماس بگیرید.
با تشکرات فراوان
رحیم نظری

مرکز مطالعات و تخقیقات علوم باطنی با همکاری نشریه علوم باطنی برگزار می کند:
مسابقه استعدادهای باطنی و توانسنجی روحی
www.oloomebateni.com

مهرزاد جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ http://www.mafahime.blogfa.com

مرسی.خوب بود

حسین داودی جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:40 ب.ظ http://www.facebook.com/groups/169840486408746/

سلام .مطلب عالیهوبسیار تاثیر گذار.تشکر

mohamad شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ http:///www.agahiirani.com

سلام
سایت ما محلی برای معرفی سایت و وبلاگ و نمایش محصولات و خدمات شما.پس با عضویت(ثبت نام) در سایت ما فرصت را از دست ندهید

دریای درون جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ب.ظ http://daryayedaroon.blogfa.com

سلام دوست عزیز.
مطلب خوب و قابل تعملی بود.
اگر مایل به تبادل لینک بودید پیام بگذارید.

رسول رضایی یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ق.ظ http://rasulrezaie.blogfa.com

اطلاعیه برگزاری آزمون دوره غیرحضوری "حکومت مهدوی و وظایف منتظران"

برای دیدن لینک دانلود جزوات و فایل‌های صوتی به این لینک مراجعه بفرمایید:
http://rasulrezaie.blogfa.com/post-842.aspx

این آزمون از 16 دی‌ماه در سایت رادیو معارف شروع شده است و با شرکت در آزمون، گواهینامه 14 ساعت آموزش ارائه می‌شود.

سارا شرافتی جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ب.ظ http://sherafatitamarkoz.mihanblog.com/

مچکرم

[ بدون نام ] شنبه 29 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ق.ظ

لطفا اگه مطلبتون مرجع علمی داره بزارید
خیلی ممنون

نانا شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ق.ظ http://delshekasteh11@blogfa.com

سلام
خسته نباشید
عالی بود
من استفاده کردم

وحید یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:26 ب.ظ

واقعا عالی بود .

ندا شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:21 ب.ظ http://nikan.blogfa.com

سلام
مطالبت خیلی خوب بودند و ولی کاش بازم بیایی و وبت رو بروز کنی .

محمد دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ق.ظ

خیلی خوب بود
دیگه نمیای؟

نیکا پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:26 ق.ظ

سلام وب زیبایی داری عزیزم انشاءاللههرجاکه هستی سلامت باشی........

نیکا پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام وب زیبایی داری عزیزم انشاءالله هرجاکه هستی سلامت باشی........

عباس دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:16 ق.ظ http://razmy.blog.ir

بسیار عالی بود متشکرم

lmahdi یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:06 ب.ظ

عالی است

Persian Catwalk جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 05:55 ق.ظ

سلام بسیار لذت برم از خوندن مطالبتون

خو شرو جمعه 30 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 10:28 ق.ظ

سلام مطالب جالب وخوب بود ومن رو تا حدودی راهنمای کرد اما هنوز نیاز به راهنمایی دارم بیشتر مسیر ها وچه کارهایی رو باید انجام بدم عملکرد من چیه ...؟نمی دونم مشکل کار من چیه که به صورت راکت موندم هروزم مثل همیشه است به چه صورت تغییر ات ایجاد کنم راهنمایی کنید لطفا
اگر امکان داره تماس بگیربد3 727964 0912

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد