ادامه رموز مدیریت موفق

 

1.      اصل ‌( سه م ) در مدیریت این است : ( محبت ) ، ( ملاحظه ) و ( متانت ) . با همه مؤدب باشید .

 

2.      احترام نشانه اصلی یک مدیر قابل است . میزان احترامی که کارکنان به مدیرشان می گذارند نشانه میزان قابلیت اوست .

 

3.      ارزش قول هر کسی بستگی به میزان ارزشی دارد که خودش برای حرفش قائل است .

 

4.      مدیران برتر در فکر کردن و حرف زدن معیارهای بالاتری دارند . باید بهترین باشید .

 

5.      مدام میزان توقعتان را از خودتان افزایش دهید . امروز چطور می توانید بهتر و بیشتر به مشتری هایتان خدمت کنید ؟

 

6.      در بین مهارت های ضروری ، مهارتی که در آن از بقیه ضعیف تر هستید تعیین کننده میزان توانایی شما در انجام کار است .

 

7.      چه عاملی سرعت شما را در راه رسیدن به هدف هایتان کند کرده است ؟ چطور می توانید این محدودیت را از بین ببرید یا تأثیرش را کمتر کنید ؟

 

8.      کار بعدی شما چیست ؟ برای اینکه در این کار عملکرد عالی داشته باشید به چه دانش و مهارت هایی نیاز دارید ؟

 

9.      کار کردن با کامپیوتر را یاد بگیرید . برای بالا بردن مهارت هایتان از تکنولوژی استفاده کنید .

 

10.  (( بهترین راه برای پیش بینی آینده این است که خودمان آن را بسازیم . ))  مایکل کامی ، متخصص برنامه ریزی استراتژیک

 

11.  کسانی که به آینده فکر نمی کنند نمی توانند آینده ای داشته باشند .

 

12.  آنچه شما را به موقعیت کنونی رسانده برای حفظ آن کافی نیست .

 

13.  برای اینکه درآمد بیشتری داشته باشید باید بیشتر یاد بگیرید .

 

14.  شما می توانید برای رسیدن به هر هدفی که مشخص می کنید هر چیزی را که لازم است یاد بگیرید .

 

15.  در عمل هیچ هدفی وجود ندارد که رسیدن به آن غیر ممکن باشد به شرط اینکه با تمام وجود خواستار رسیدن به آن باشید ، به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید و برای رسیدن به آن به اندازه کافی تلاش کنید .

 

16.  (( انضباط فردی توانایی وادار کردن خودتان به انجام کاری که باید در زمان معینی انجام بدهید ، چه مایل به انجام آن کار باشید و چه نباشید . )) البرت هوبارد ، نویسنده و سخنران

 

17.  مدیران واقعی تمام تمرکز و توجه خودشان را  روی یک چیز معطوف می کنند : مهمترین کار . و تا آن تمام نشود ، سراغ کار دیگری نمی روند .

 

18.  کارها را ساده کنید ، با هم ادغام کنید و آنهایی را که لازم نیست حذف کنید . مدام در حال سازمان دهی مجدد کارها باشید .

 

19.  مدیران با تهییج خود از احساسات کارکنان استفاده می کنند .

 

20.  مدیریت ، بیشتر یعنی که هستید تا اینکه چه می کنید .

 

21.  (( اگر با خویشتن خویش صادق باشی ، آنگاه همان گونه که روز لاجرم از پی شب فرا می رسد ، با دیگران نیز صادق خواهی بود . ))    شکسپیر

 

22.  صداقت با ارزش ترین و محترم ترین ویژگی یک مدیر است . همیشه به حرف هایتان عمل کنید .

 

23.  نشانه شخصیت قوی ادامه حرکت به سوی هدف با اراده استوار است پس از فرو نشستن احساسات پرشور اولیه .

 

24.  مدام از خودتان بپرسید : (( اگر همه در سازمان مثل من کار کنند عاقبت سازمان چه می شود ؟ ))

 

25.  عمل گرایی نشانه یک مدیر برجسته است .

 

26.  تحت فرماندهی یک ژنرال خوب ، هیچ سرباز بدی وجود نخواهد داشت .

 

27.  مدیر کسی است که می تواند نتایج مطلوب را به دست آورد و رهبر کسی است که توانایی پیش بینی آینده را دارد .

 

28.  وظیفه یک رهبر تضمین عملکرد عالی در کار مورد نظر است .

 

29.  وظیفه شما به عنوان یک مدیر این است که آفریننده شرایط و موقعیت ها باشید نه آفریده آنها .

 

30.  اراده کنید که همیشه به وجود آورنده تحولات باشید نه قربانی تغییرات .